ANS Blog - A Nap Szenzációja!

ans a nap szenzacioja


  A Nap Szenzációja - ANS Blog

1092 évet kell dolgozni egy autóért Kubában


kuba auto vasarlasAz, hogy 1092 évet kell dolgozni egy autóért Kubában, még akkor is meglepően magas szám, ha egy olyan országról van szó, amely köztudottan nagy gazdasági hátrányban van a fejlett gazdasággal rendelkező országokhoz képest. Nyilvánvaló, hogy a közeljövőben nem kell arra számítani, hogy dugók fognak kialakulni az ország útjain.

Igény bizonyára lenne a gépkocsikra, mert gyakran kell nagy távolságokat megtenni az embereknek, és a tömegközlekedés sincs a helyzet magaslatán. Talán az emberek hozzá vannak szokva ezekhez az állapotokhoz, ezért nem törik magukat azért, hogy autóhoz jussanak. Bár bizonyára változni fog a dolog, ha egyszer, majd Kubában is elérhető áron lehet autót vásárolni, illetve a fizetések is lehetővé teszik azt. Nézzük meg röviden, hogy mi is a helyzet autófronton Kubában.


Senkit nem ér meglepetés, ha azt mondjuk, hogy Kubában az új autók értékesítése még most is állami monopólium. Még önmagában ezzel sem lenne olyan nagy baj, ha az állam a 400 %-os állami felárral nem tolná olyan magasra az autók árát, hogy az a kubaiak jelenlegi fizetése mellett tényleg csak 1092 év múlva tudnák megvenni. Mivel egy ember élete meg sem közelíti ezt a kort, így semmi esélye egy átlagembernek az új kocsihoz jutás. Például egy új Peugeot 508-as átszámítva 56 millió forintot kóstál. Ehhez számítsuk hozzá, hogy egy átlagos kubai dolgozó havi keresete 4.300 Ft. Magyarázatra ezek után nincs is szükség. 2014 előtt új kocsit csak állami engedéllyel lehetett venni, vagyis még az sem volt elég, hogy az embernek meg volt a kocsira a vételár. Jellemzően politikusok, sztárok, élsportolók, közkedvelt művészek juthattak hozzá az engedélyhez.  
   
Használt autók piacán sem jobb a helyzet, annak ellenére, hogy elvileg 2011 óta engedély nélkül vásárolhatnak az emberek használt autót. Az árak itt is elérhetetlenül magasak. Például egy 5 éves Peugeot 206-os, átszámolva 18 millió forintba kerül. Előtte nem lehetett más használt autót vásárolni, mint az 1959-nél előbb gyártott modelleket. Az ország ilyen szempontból egy élő autó múzeum, ahol a múzeumi tárgyak még használatban vannak. A kormány célja a nagyon magas felárral az, hogy abból akarják fejleszteni a tömegközlekedést. 


Legújabb híreink

Keresés